1 dec. 2015

Första december

Mitt some-flöde exploderar av linkar till olika kreativa människors egengjorda julkalendrar idag, vilket är jätteroligt. Min personliga favorit är såklart Pia på kontorets julbus, men sen har vi också Hannas pysselkalender, Morotsliv som tipsar om ekologiskt leverne, PT:n Lina (vars crossfit-timme jag gått på och kan rekommendera!) och säkert många fler som jag kommer att kika in hos förr eller senare.
Själv kan jag då inte leverera nåt sånt, med novembers patetiska track-record på ynka FYRA inlägg i färskt minne, men däremot ska jag försöka infinna mig vid tangenterna lite oftare och hacka ner en tanke eller en upplevelse lite oftare än vad jag lyckats med hittills. Jag får helt enkelt sänka ambitionsnivån lite, och glömma föreställningarna jag haft om att ett inlägg måste vara väldigt roligt, tankeväckande eller på nåt sätt spektakulärt för att platsa.



Så dagens inlägg får helt opretentiöst handla om en enkel liten juldekoration man snabbt kan vika ihop - det enda som behövs är 5 minuter tid, samt en sax och en papperspåse. Här finns närmare instruktioner.

Inga kommentarer: