24 feb. 2015

Klicka er vidare

Är så trött, så trött. Trollungen sov just inget inatt, och således inte vi vuxna heller. Vaknade imorse med en blixtrande huvudvärk och grusiga ögon - som om jag haft världens utekväll innan, minus själva festandet och allt det roliga, och enbart krabbisen kvar. Kändes lite surt. Dessutom väntade en körning till Åbo och tillbaka för att hälsa på pappa på sjukhuset, och med det inberäknat blir dagens energisaldo på minus, vilket i sin tur betyder att jag helst skjutsar er vidare i cyberrymden istället för att själv producera nåt läsvärt:

- Om Fifty Shades of Grey. Katerina Janouch uttrycker sig lite vulgärare än vad jag skulle göra, men i sak håller jag helt med henne. Behövs verkligen sånt här destruktivt trams i bok- och filmvärlden? Nej, det gör det verkligen inte, så rösta med plånboken och fötterna och strunta i skiten!

-om gymnasister som tar adhd-mediciner för att koncentrera sig vid provskrivningar.Tragiskt hur vårt samhälle blivit så himla prestationsinriktat. I gymnasiet var jag själv riktigt nöjd med hinna läsa några kvällar före, och att ro iland kursen med ett sånär hyfsat betyg. Trots tillgänglighet skulle jag inte för ett ögonblick få för mig att ta medicin menat för andra människor, än mindre självdosera.

- Linn Jungs bull´s eye om årstiderna och fiilisarna kring dem! Just såhär funkkar i varje fall jag - men är det nån idé att länka till henne, jag tar ju för givet att alla läser Mamas got the Magic redan.

- Trodde ni skärbräden i plast var mer hygieniska än de i trä? Det trodde jag också, men man lär sig nya saker hela tiden.

- om att välja bort vaccin på Rimligheten.se. Såhär tycker jag: jag väljer bort "extra" vaccin tills jag hör och vet lite mer om dem, men följer självklart det nationella vaccinationsprogrammet. Det är som att rösta - en rättighet OCH en skyldighet.

- När "handpenning" får en helt ny betydelse, hehe. Måste låta tanken mogna lite, men såhär direkt är jag inte riktigt sugen på att ha mikrochips under skinnet, må vara att rånrisken minskar och man inte behöver ramsa "plånbok, nycklar, telefon"-mantrat innan man stänger ytterdörren bakom sig på morgnarna mera.

2 kommentarer:

Ida-Marie sa...

Åh tack ska du ha, mycket roligt att klicka sig till :)

Helena S sa...

Bra inlägg. Kul med lästips! Har faktiskt alldrig läst fifty shades. Sitter oläst i hyllan. Har av någon snledning inte ens bläddrat i den. Gillar ju inte twiligt trams heller. Rushdie sade att den var jättedåligt skriven så då måste det ju stämma.