16 jan. 2015

Fredagstipset goes snåltipset

Folk är naturligtvis olika, men ibland vill jag bara ha ett glas vin. Ibland spelar det inte ens så stor roll om det är rött eller vitt, bara det är ett någorlunda drickbart vin. Jag kan öppna ett 50-euros vin en vardagkväll och ta ett glas till makaronilådan - och jag kan lika väl njuta av ett glas 8-eurostjut i soffan till en spännande serie*. Ikväll blir det just en sån kväll, och vinet är Il Papavero, ett italienskt rött för 7,98€.

 Här har jag skrivit om det förut. Den uppmärksamme vindrickaren lägger säkert märke till att både pris och utseende har förändrats, men samma hyfsade budgetvin är det fortfarande. Jag vill även passa på att klargöra ifall ni undrade över bildtexten i inlägget jag länkade till i förra meningen, att jag ingalunda är uppvuxen i Afganistan, utan i Haute-Savoie.

Vinställningen i bakgrunden från Ikea

*orsaken till mitt minst sagt usla bloggande på sistone är förresten totalt patetiskt, nästan så jag inte täcks säga: jag är helt fast i en ny netflix-serie, Homeland. Genast då barnen stängt sina blå om kvällen sträcktittar vi på så många avsnitt vi bara orkar med, olidligt spännande!

Inga kommentarer: