23 dec. 2014

Dan före

Vi pickade och packade oss hit ut bakom två gula förjor igen, trots ambulerande feber, snöslask och en last som bilen just och just orkade med. Men katten är själaglad, och vi andra med- rätt så busy, och lite sjuka (mest maken), men nöjda. 

Idag tog vi oss ut i skogen med Lykke och min bror Peik, och jag överdriver inte när jag säger att vi fick hem södra Korpos ståtligaste gran!


Imorgon klär vi den, tittar på julfreden på tv, badar bastu och inväntar gäster på middag. Och sen kanske han med röda kläder och skägg, hedersgästen, visar sig en sväng också, om han hinner -spännande! Var detta lite reversed blogging, inte vad vi gjort, utan vad vi kommer att göra? Hehe. Gissar hursom att morgondagen inte kommer att lämna luckor för att hänga här, så önskar er nu en RIKTIGT GOD JUL! 

3 kommentarer:

Malin sa...

Tur att man inte var ensam med att söka en gran långt ifrån. Även om ni har några km kortare väg. Hämta från Houtskär->Borgå

Linda sa...

Haha, nej vår gran färdades nog bara nån enstaka kilometer från skogen till byn - vi firade julen i Korpo, inte i Helsingfors. :)

Malin sa...

De kom jag på sen när jag skickat iväg inlägget ;)
Men god fortsättning i allafall :)