15 aug. 2014

Vackert folk

Nej huh sån rolig kväll det var igår!

Hade stämt träff med Sara och Johanna på Grotesk, var jag fick en gudomligt god drink i mig - måste komma på hur man blandar ihop Finlandia Grape, orange & ginger curd samt cuarenta y tres-likör till något så här gott. Syrligt och sött, som citronpaj i ett glas!

Dold reklam
Sedan sprang vi nerför gatan för att gratulera Peppe till boken Vackra Människor. Ysi var fullsmockat av dessa, och glada såna dessutom - och en av dem var Helena, som jag fångade på bild här nedan.

Fina chicks

Halv åtta hade vi bord på Rickhards, och även om varken servicen och miljön kanske kvalade till toppen av poängskalan så var maten utmärkt - pork chopsen skulle inte ha gjort sig på bild, och nu vid närmare eftertanke är jag inte helt säker på att jordnötspuddingen gör det heller. Men oerhört gott var det!

Älskar peanut butter! Min specialare; på rågbröd, med skivad banan - miam.

Dessa kvällens sista drinkar på Liberty or Death kunde för min del med fördel ha lämnats bort, men det förstod jag inte förrän idag, så what can you do. Underbart var det att få komma ut lite i gott sällskap!


The Brannigan tror jag min hette, och rekommenderas INTE.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Tack för en rolig kväll! The Brannigan :) kan som sagt jämföras med Old Spice!

Helena S sa...

Mama's back in business!