10 maj 2014

Bubbel åt mor


Imorgon ska vi då absolut fira med lite bubblor, hur är det med er? För egen del tänker jag gräva i skåpet och se om jag eventuellt skulle hitta någon bortglömd champagne-flaska att kyla, och om inte så hinner man ju ännu till alko och kolla vad de skulle ha att erbjuda.

Bollinger - en favorit, fungerar vid alla tillfällen!
 Jag är förresten lite nyfiken på den här ny-zeeländska ny-heten (ahaha), Arcadia Brut -den låter ganska lovande.

Och för er som föredrar nånting sött, och kanske söker en match till efterrätter eller maffiga tårtor kan jag tipsa om den här moscaton: Barefoot Bubbly Pink Moscato för under tian. Och så är den ju dessutom rosa, alla kvinnors och flickors alldeles egna färg, hurra!* Mycket lättdrucken och opretentiös, kom bara ihåg att servera den tillräckligt kall.

*kunde ni läsa in ironin här eller misslyckades jag förmedla den?

Inga kommentarer: