10 apr. 2014

Magiska krafter?

Hemma med småkrasslig storasyster idag, vars humör inte är det bästa. Allt är tråkigt, jag förstår ingenting, lillasyster kunde gott skickas tillbaka och livet är orättvist i största allmänhet. Men eftersom jag kan tänka mig i att detta bottnar i en eventuell begynnande flunssa så är jag beredd att rubba på mina principer och skämma bort surpuppan lite för att skingra dedär åskmolnen som hänger ovanför henne. Till exempel så fick hon äta sitt morgonmål (smörgåsar med bortskurna kanter!) i soffan, medan hon tittade på disney-filmen Modig.

Och inte nog med det, dessutom fick hon mjölk med magiskt sugrör till! Hittade dessa på k-butiken här på ön, och köpte dem för att sparas till just nåt sånt här tillfälle, eller kanske till nåt kalas eller speciell veckoslutsfrulle.

Magic Sipper, dessa med banan- och chokosmak

Slurps! Smakade själv, och det var rätt gott - om än sött såklart

Det handlar alltså om sugrör som är fyllda med ett slags strössel som smälter och ger smak åt mjölken. Typ lite som kakao, men finns i fler smaker. Inget som kommer att bli vardag i vårt hus, men just såhär så tycker jag de är helt ok, för att ge en guldkant ibland. Och lite magiska kanske de är, för tösen blev huxflux mycket gladare och piggare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan så jag rusade ut genom dörren för att springa över broar och öar till er ö! Här sku definitivt behövas magiska sugrör åt sur och pikulite krasslig storasyster. Lillasyster med öroninflammation är däremot på strålande humör :D.
Tack för tipset!
/ia

Linda sa...

Ja, kom hit och kom på kaffe samtidigt!