13 mars 2014

Energiboost

De senaste dagarna har jag gett tillbaka med samma mynt - struntar babyn i mig, så struntar jag i den. Jag har alltså försökt ignorera att det beräknade datumet kom och gick, och istället njutit av det intensivt fina vårvädret. Konstigt hur solsken kan ge en sån otrolig kick!

Jag ser inte direkt ut att BEHÖVA den där bullen, men jag gjorde det. Det finns behov och det finns behov.

En utekaffe* på stan, ett frissabesök, fågelsång i buskarna, spirande skott i rabatterna och en givande loppisrunda** på ön är sånt som gör mig glad.  

*med därtillhörande kanelbulle av abnorm storlek på Café Esplanad - instant utomlandsfiilis dessutom!
** kollade in ett nyöppnat vid Shell-stationen, Diva hette det visst, samt det gamla vanliga Emmaus. Saldot blev några böcker samt en hemskt söt hemstickad babykofta för 5 euro.

Inga kommentarer: