2 dec. 2013

Adventspyssel

Lite julfiilisinlägg här mellan varven: Trots lockande bilder i Stocka-katalogerna, så behöver man faktiskt inte köpa så mycket juldekorationer tycker jag. Inte behöver man heller lorva runt på lopptorg om man som jag inte dras mot det kitchiga, plastiga hållet - det finns massor med fint man kan pyssla ihop helt själv, utan att stiga ut ur hemmets vrå, och utan att spendera en endaste dinero.

Jag är inte direkt pyssligt lagd av naturen, och har dåligt tålamod med detaljer - men det är nånting väldigt terapeutiskt i att vika papper (sen när man kommit över det tre-fyra första helmisslyckade försöken, krhm) och att kleta med lim.


Dessa blev till i den första adventskvällens sena timmar, och jag är rätt nöjd med resultatet. Den stora stjärnan får bli till sonens rum, ska försöka göra en likadan i annat papper (drömmer om gamla noter, men nänns inte slakta såna utan tror det får bli tidningspapper ändå) till vardagsrummet. De små tänkte jag utöka lite och sen eventuellt trä upp på en tråd och hänga från taket nånstans, som en girland.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina! Jag försökte vika likadana såna där små stjärnor förra året men det bara inte ville sig!! Kanske jag lyckas i år med hjälp av den beskrivning du linkade till...

mammaspring sa...

wow... snyggt!!

mammaspring sa...

wow... snyggt!!

Linda sa...

Hanna, det slank nog ur några fula ord, men man ska inte ge upp!

mammaspring, tack! Särskilt de stora var lätta att göra, fast de ser svårare ut kanske.