10 sep. 2013

Välsignad

Hur jag tidigare klarat mig ( för att inte tala om alla miljarder kvinnor genom tiderna före mig) utan en bra gravid-app på telefonen är ju ett mysterium. Men nu vet jag att berätta att min krabat i magen redan är i storlek med en navelapelsin, samt att jag idag befunnit mig i detta "tillstånd" i jämnt 100 dagar. Det ni! Okej, Vin-Linda väntar nog en smula på sin come-back, men på det stora hela har jag faktiskt njutit av den här tiden och tyckt att den passerat väldigt fort. Men jag vet också att jag troligen kommer att få äta mina ord i vecka 41+x, sen när jag sitter och pärklar över mina ungar som är av den sorten som aldrig tycks vilja göra sin entré i rimlig tid.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så spännande. Jag har exakt samma beräknade datum! Hoppas vi ses på BB. Läser ofta här och trivs.

Malena sa...

Jag hade en kul gravidapp också som plingade till när det bytte vecka och räknade statistik och annat roligt. Den finns fortfarande som app på telefonen trots att sonen redan hunnit bli nästan två veckor gammal. Saknar lite att kolla hur många % var avklarade. :) Nördigt, jag vet. Men du har rätt, hur klarade man sig utan sånt här tidigare. ;)
Lycka till med väntan!

Nickby rapporterar sa...

Nej, vet du vad, jag har totalt missat den stora nyheten. Med skammens bleka rodnad på min kind vill jag ändå säga det, gratulerar! Trebarnsmor, det du! Grattis!

Softy sa...

Heeej, detta hade jag också missat! Jätteroligt! GRATTIS!

Linda sa...

Anonym, vad roligt! Fast räkna med mig c två veckor senare - det gör jag!

Malena, tack! Din app låter snäppet mer avancerad, med pling och allt. Min e helt tyst. :)

Nickby, tack! Och ja, förstår inte varför pressen tiger om detta - inte undra på att du missat, all fokus har ju varit på Madde, höh. :)

Hannah sa...

Jag har helt missat detta! GRATTIS!!!