9 sep. 2013

Mini-roadisen

Var så i tagen ännu efter veckoslutet i Åbo att jag hämtade sonen från skolan och styrde mot Lojo. Nå, för att vara ärlig hade jag jobbärenden dit (va, visste ni inte att Lojo är ett riktigt vin-mekka? Jag lärde mig nämligen nu att de t.o.m har TVÅ alkon - efter att jag stått och skällt på ett stackars biträde för att ha sjabblat bort min beställning) men passade på att turista lite, eftersom jag aldrig egentligen varit där.

Eftersom det inte direkt svämmade över av tips på facebook, trots efterlysningen, så strosade vi runt på måfå- köpte ett par preggo-byxor från HM (ja, helt som i vilken annan metropol som helst!) och kalasade på vansinnigt goda kakbitar på konditoriet St Honoré. Hett tips* till andra Lojo-virgins, om ni råkar förirra er till trakterna!

*det heta being caféet, inte henkkamaukka.

Inga kommentarer: