27 aug. 2013

Säkra tecken

Folk må tala om sensommaren hur mycket de vill, mig lurar de inte. Jag vet att hösten är här nu, fast den kanske inte kollat så noga i kalendern innan den gjorde entré.



-jag kokar soppor
- jag har grävt fram mina strumpor igen
- jag har vantar på då jag kör vespa på morgonen



- jag stickar yllesockor
- jag letar vinteroveraller och ylleställ på huuto.net
- jag vill inte doppa mig i havet mer efter bastun
- jag dricker te och tänder ljus om kvällarna

Vad kallas allt detta om inte höst, va?

3 kommentarer:

Sandra sa...

Älskar hösten! Jag myser med för fullt, tycker till och med lite illa om solen nu. Vill ha regn och rusk så man kan tända ljus på morgonen och dagen med!

Hannah sa...

Jag är så nöjd över hösten. Så vacker och spännande tid, alla möjligheter ligger öppna för en och man får sitta inomhus och stirra med gott samvete. Gotta love it.

Linda sa...

Sandra, jag är lite tudelad, men försöker psyka mig till att gilla hösten. På morgonen när man ska till jobbet i regnet, eller när det blåser så man blir frusen ända in i märgen känns det lite svårt bara. ;)

Hannah, Jo, att sitta inomhus och stirra är skönt - efter läggdags. Annars klättrar ungarna kring väggarna här och man har fullt sjå med att hitta på passligt inomhusprogram för dem så de ska hålla sig lugna.