3 juli 2013

Om hår och mående

En eller två gånger per år händer detta, och nu är det tydligen dags igen. Jag drar och flyttar omkring på manen och funderar på vad som kunde göras med den. Är trött på att alltid se likadan ut. Kan visa mitt körkortsfoto nån dag, så får ni se! Har nån idéer och god smak är det bara att träda fram.

Eventuellt, kanske, måhända är detta egentligen ett symptom på nåt annat. En önskan om att återuppfinna sig en aning, visst,men på ett annat plan. I höstas spände jag mig inför klivet ut ur hemmamamma-idyllen, och nu gissar jag att det är relaterat till mina gropar och dalar här tidigare i våras/somras, då jag tänkt mycket på vårt boende och framför allt på jobbet. Men jag är varken psykolog eller filosof, så vi behöver egentligen inte gnata vidare på den vägen just nu. Säg bara klippa, färga, toppa, spara, locka eller vad? Joodå?

3 kommentarer:

Maria L sa...

Du ska köra Kate Middleton's "Chelsea Blowdry" (http://www.hellomagazine.com/healthandbeauty/hair/2013051612626/kate-middleton-hair-the-rachel/).

Inte klippa. Ser fint ut!

Anette - fröken nytta sa...

Jag har precis samma dilemma som du. Misstänker att det för min del blir pannlugg vilken sekund som helst. Det skulle väl du också passa i?

Basse sa...

Du ser alltid fin ut, vet du. Oberoende av frisyren!