1 juli 2013

Festligheter

Höll på att bli tokig efter att ha trampat omkring i stans samtliga butiker på jakt efter lämplig utstyrsel inför helgen, då J&J blir fru och herr. På min kompis Johannas inrådan gluttade jag sedermera också in hos Marimekko, vilket jag hemskt sällan gör av nån anledning. Deras tyger och mönster känns kanske lite too much för det mesta- men hast du mir gesehen, där hängde den! Precis nyinkommen och fräsch. Älskar kombon peach/korall med armygrön, och båda är fina mot lite sommarbrun hy.


Jag räknar också att PPA (pris per användning, introducerat av Malin) på den blir helt ekonomiskt försvarbart när man är bjuden på hela tre bröllop i sommar. Och de perfekta peep toe klackarna i glansig korall fanns på -40% på Zio, ett kvarter ner längs gatan! Sällan jag är så effektiv, hela munderingen var klar på typ 20 minuter. Men ett hett tips är ju att välja en välrennomerad affär, och sen bara modigt be personalen om hjälp och smakråd. Jag inbillar mig att de dessutom kan tycka det är skoj med intresserade, tacksamma kunder.

5 kommentarer:

Pia sa...

Bästa känslan! Ser snyggt ut, en hel outfit-bild från bröllopet sen, ja?

Malin sa...

Jättefin! Och jag vill också se en bild på dig i hela bröllis-outfiten :)

fua sa...

Jag bara älskar marimekkos vår/sommar collektion i år! Kunde ta på mig nästan alla deras plagg till fest eller vardag. Klart lyckat och förmodligen ganska etiskt val!

Johanna sa...

Vad bra att du hittade! Hoppas att ni skall ha det superroligt på bröllopet!

Maria L sa...

Faktiskt snygg! Ska bli roligt att se bilder in action!