19 juni 2013

Sommargåva

Efter alla dessa år har jag ännu inte lyckats få in i mitt disträa huvud när man ska ge tack för i år-gåvorna åt dagispersonalen. Vid vårfesten är det oftast rätt mycket dagis kvar liksom, så jag tänkte nu ge våra när tösens sommarlov börjar på riktigt.

Och sen är ju den eviga frågan VAD ska man ge? Mat och dryck brukar de flesta gilla, och eftersom jag körde champagne till jul (obs, kvartsflaskor!) så fick det bli hemkokt sylt nu. Hoppas de blir glada!

Sommarsylt med blåbär, hallon och rabarber

4 kommentarer:

Mikaela "Micko" Lax sa...

Hej, hittade hit via Catten :)!
Jamen det är så svårt att veta. Första året jag hade barn på dagis fattade jag inte att man sku ge presenten på vårfesten. Så där stod jag o kände mig som den mest otacksamma mamman, tomhänt. Efter den upplevelsen kände jag kravet: Man ska ge gåvan då.
Nu några år senare med lite mer erfarenhet, har jag ibland gett gåva på vårfesten, ibland när barnen varit sista dagen. Beroende på.
Men visst är det svårt. Den där första gången vill man ju ogärna göra fel :)!
Och ja, de måste älska din sylt o bli jätteglada! Jag sku i alla fall bli.

Anonym sa...

Jag å min sida har aldrig förstått varför man ska ge en gåva. De gör ju bara sitt jobb. Ger man sommargåvor åt butikstanten och busschauffören också före de far på semester? Bara som ett exempel.

Sandra sa...

Jo faktist jätte svårt att veta vad man skall ge? Dom är ju oftast två tre tanter och olika åldrar. Men sylt är ju smart, det skulle man ju bli glad för!

Linda sa...

Micko, jätteroligt att du hittat hit, och tack för din kommentar. Vårfester och julfester har en tendens att komma på så snabbt, jag blir alltid överrumplad liksom. Sista dagen innan lovet är jag mer beredd på - men då har endel "tanter" ren slutat har jag märkt. Nå, de får nu sina syltburkar när de får dem, det är väl tanken som räknas.

Anonym, sant iofs. Men jag skulle GÄRNA ge presenter också åt busschaffisarna och butikstanterna - mer presenter åt alla! Men ska man sålla lite så är dagistanterna ganska högt upp på listan, för det är de som sköter om min skatt på dagarna, det allra finaste jag har.

Sandra, men sen blir problemet när man ska variera sig! Vad ska man hitta på nästa gång? Eller kan man köra med samma varje gång? Fast ni byter L grupp till hösten, så det blir ny personal, piuh! :)