24 juni 2013

Midsommar

Sen blev det helg och räddade upp situationen. Att få vara ute i solen och friska havsluften, få fixa och greja, och emellanåt äta och dricka gott med familj och vänner - nothing beats it.

Inte alls så pasqua

Kan ni gissa släktskapet mellan dessa damer?

Brygghäng, ser eventuellt mer chill ut än det var


Pavlova - hur uttalas det? Paavlåva, eller pavlååva?

Lekstuga in the making

Jag behövde inte plocka 7 blommor


Men säg mig, vad ska man hitta på för att få en mer permanent tillvaro i den här andan? Orka sitta på dammigt kontor och släpa jobbdatorn med sig överallt. Orka stressa över att hinna i tid till möten, i tid till dagis och lämna och hämta, i tid till terapier - bara rusa runt som en huvudlösa höna med tinningarna bultandes, svettpärlor längs ryggen och blicken ständigt fäst på klockan. Galenskap är ju vad det är. Jag vill odla grönsaker i eget land, mata hönor och vara hemma med nybakt bröd när mina kids kommer från skolan.

2 kommentarer:

Pia sa...

Livets stora gåta här också känns det som.

Linda sa...

Sen blir jag sur på mig själv för att jag bara gnäller och drömmar, för man KAN ju göra verklighet av sina drömmar. Eller? Det är bara lite mod och en plan som behövs.