24 maj 2013

Stjäl Peppes lista

1. Var är din mobiltelefon?
Tror den laddar i badrummet. Eller så ligger den på sängen. Ej säker.
2. Var är din andra hälft?
Trettio centimeter västerut.
3. Ditt hår?
Under betänkning. Lugg, inte lugg? Nån förändring skulle kännas bra.
4. Ditt humör?
Soft. Druckit ett glas vin och ätit chips, lakrits och muffins framför Arga Snickaren. Känns bra.
5. Din dagsplan?
Är genomförd. Dvs jobba, promenera hem, föra bilen på besiktning. Vad som INTE var planerat var att den skickades direkt till reparation därifrån, och det blev till att ta mjölktåget (läs buss) hem. Sen middag, bastu, läggning av småmänniskor, muffinsbak och sen soffhäng.
6. Det bästa du vet?
God mat, gott vin, fjant-tv-serier, fjärran länder, att vara på lande, segla i skärgården, cykla genom Helsingfors i sommarnatten, klappa hundar, rida barbacka i skogen, lakrits, läsa saga för mina barn, skratta med min man, höra mammas klokheter, fynda på loppis, baka, sy och drömma.
7. Din dröm i natt? Är för trött för att drömma, trots mitt senaste svar.
8. Ditt livsmål?
Har inget. Tar det som det kommer helt enkelt och försöker njuta under tiden.
9. Rummet du är i?Vardagsrummet.
10. Din hobby?
Vin. Också mitt jobb. Mitt liv? Nä.
11. Din skräck?
Har ingen skräck. Är för que sera, sera för sånt. Eller, hur jag ska klara mig den dagen min mamma inte finns. Vem ringer då? Vem ringer JAG då?
12. Var vill du vara om sex år?
Ungefär här, på soffan brevid min man, med sovande barn i rummen omkring oss. En sovande hund nånstans vore ett trevligt tillägg.
13. Var var du igår kväll?På Lungbergs ett kvarter från oss. Åt middag med ett gäng föräldrar till dagisbarn.
14. Vad är du inte? Logisk, organiserad och bra på finska.
15. En sak du önskar dig?
Kan jag ju inte säga, då händer det inte! Eller okej, tjockt, långt hår. Händer ändå inte.

Inga kommentarer: