25 maj 2013

Kalaspinglan

Idag har vi haft kalas för några kompisar - våra och Lykkes. Vi överlevde, och torde vara relativt fit for fight för nästa, då släkten stormar in imorgon på hennes riktiga dag.

Lyckan att ha lite mer utymme nu!

Hon önskade sig Hello Kitty. Jag himlade med ögonen och fixade.

Blåsa såpbubblor - funkkar ALLTID.

Vuxenkakan. By Lomelino.

Muffinsar - rosa, såklart. Suck.

Denna rosa passion gör mig lie trött. Men samtidigt är det ju så roligt att se hur innerligt glad hon blir när nånting är i hennes favoritfärg, så jag har inte hjärta att neka henne det. Mina ögon blöder i smyg och jag håller tummarna att den här perioden går om nån dag - eller åtminstone balanseras lite av de övriga färgerna i paletten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh så fin Kitty-tårta! Tror jag ska försöka mig på nånting i den stilen till min flickas fyraårsdag om två veckor. Tack för inspisen!

mrs.good sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

Varifrån är Lykkes klänning?

Hannah sa...

Gälit imponerad av tårtan! Var den svår att göra? Menar själva dekorationen alltså. Du är minsann en händig kvinna!

Linda sa...

Anonym, det var så lite. Kan jag så kan du!
Mia, den är från Noa Noa - de har ju så söta barnkläder att jag blir helt yr av habegär.
Hannah, nope - färdig Frödinge prinsesskaka + skära ut katthuvud i vit sugarpaste, som får tex från cittaren + dekorera med karkki och rosa glasyr på tub. Avot!