10 mars 2013

Ett hem

Vi har skruvat, borrat, spacklat, slipat, målat, packat upp och packat ner och burit upp till vinden och ner till källaren - och nu ÄNTLIGEN, efter tre veckors kaos börjar det kännas som att vi har ett hem* igen. När allt annat omkring en känns stressigt, osäkert och ansträngande, så blir det tiofallt värre av att man inte kan komma hem och andas ut ens en liten stund. Ikeapåsar och flyttlådor överallt, damm i knutarna och hämtmat varje dag, det funkkar inte i längden. Rådd omkring en ger rådd i huvudet! Men nu ser jag ljus i tunneln på den här fronten åtminstone, vilket känns bra. Annanstans finns mörka moln, men dem får jag helt enkelt deala med an efter som de regnar på mig.

*ska se om jag kunde ta några bilder imorgon i dagsljus

2 kommentarer:

Pia sa...

Åh, jag vet sååå känslan. Vi är på branten till kaoset. Väl kämpat! Uppskattar mycket dina vintips, btw.

Morzan sa...

Grattis till övervunnet kaos och det nya hemmet! Och ja, bilder, bilder :)