1 feb. 2013

Vardagsvit och TGIF

Hittade en nätsida som visar hur vinkonsumtionen påverkar ditt utseende. Du speglar dig i ”Drinking Mirror” och fyller i antal urdruckna glas vin i veckan – strax därefter visas en bild på hur du väntas se ut om tio år. Djupare rynkor, röda kinder och viktuppgång- inget jag direkt längtar efter.

Min fåfänga fick sig alltså en rejäl bitch-slap, och jag har bestämt mig för att vara vardags-vit en tid. Inget vin (och inget godis heller, för det har blivit en hel del av sånt också på sistone) mellan måndag och torsdag. Då ska jag satsa på springning* och té om kvällarna.

Trimbach Riesling, från Alkos beställningssortiment för 16 euro

Men ikväll, åh vad jag väntar på att få öppna denna goda till sushin, och krypa tätt intill maken på soffan, gärna med nånting lagom lättsmält i underhållningsväg från tv/dator. Jag behöver det verkligen efter en vecka som denna, kalla mig addicted om ni vill. Trevlig fredag!

*här skriver jag som påminnelse åt mg själv att berätta för er om en bra app-grej jag hittade häromveckan!



Inga kommentarer: