17 feb. 2013

Sportlov in the city, vad göra?

Jag planerar underhållning för storebror, som ju är ledig från skolan kommande vecka. Maken jobbar och lillasyster får gå till dagis som vanligt, så att inte hennes dagssömner och sånt ställer sig i vägen för våra äventyr. Men.....vilka äventyr? Vaaaaaaaad ska jag hitta på? Min idélista hittills är lite kort:

-lunchbio (går det nåt bra nu?)
- skrinning på järnvägstorget
- slalom i Grankullabacken/Hjortlandet/Talma

Simning funkkar inte riktigt mer då vi är på tumis. Tycker det känns olustigt att ha en 8-årig kille på damernas sida, samtidigt som han är för "liten" (disträ, impulsiv etc) för att gå ensam på herrarnas.





Vad ska NI göra? Åker alla iväg och lyxlovar norrut eller söderut, eller finns det andra tavisar som vi som bara stay put och dräller sysslolösa i stan? Vad kan man hitta på här?


2 kommentarer:

Hanna sa...

Besök Heureka! De har nu den sjukt spännande och skrämmande utställningen med riktiga förplastade människokroppar :/ Jag skulle åtminstone vilja se den.

Har ni varit på "Lastenkaupunki" i Sederholmska huset som hålls av Helsingfors stad?! Det kanske kan vara kul?! http://www.kaupunginmuseo.fi/lastenkaupunki/

Om vädret blir fint kanske man kan åka ut till Sveaborg och ha utedag och picnic i borgarna?! Bara det inte är alltför kallt vill säga..

Högholmen är ju också en klassiker som vi alltid besökte på Sportlovet då jag var liten :)

Linda sa...

Men hjälp så bra tips, tusen tack Hanna!