21 nov. 2012

Tumistid

Vi tog en sväng till Ikea idag, sonen* och jag. Varannan vecka jobbar jag nämligen 50%**, de veckor han bor hos oss. Visst ökar det lite på jobbstressen, för det är ju inte så himla mycket under man hinner uträtta på 4 timmar. Men å andra sidan ger det oss några värdefulla tumistimmar varje dag också, vilket är ganska skönt.

Idag var det hotdogs, lingonssylt och en ljusslinga som stod på listan.

 ** konstig känsla förresten då han glatt moikkar på café-kassörskan, och på holländska frågar denna hur det står till. Själv står jag en smula förbryllad brevid medan en artig och förvånansvärt familjär dialog utspelar sig mellan de två. När vi sen sätter oss får jag höra att de är "gamla bekanta". Jaha?

*och varannan 100%, vilket ger ett snitt på 80%. De flesta av kollegorna med småbarn kör med fredagarna lediga, och kommer aldrig att lära sig vilka dagar och tider som jag är plats, haha!

Inga kommentarer: