2 nov. 2012

Skumppa, pumpa och kaka

Jag behövde nånting att se fram emot, och bjöd in några kompisar på middag. Temat var ligh-Halloween, dvs inga utklädningar och grejer, utan bara lite allhelgonafiilisar i form av orange dukning, en pumpa som dekoration  och mat i passande tema (pumpasoppa som förrätt, ingen höjdare faktiskt, sen svart "spök" -spaghetti och till sist Fazers piece de résistance, en riktigt god cheesecake som jag pimpat med spindlar till kidsens uppskattning).


Jag vet, det är löjligt med kommersiella påhitt som dessa - men igen vidhåller jag min uppfattning om att allt som bringar lite glädje och skoj med vänner är välkommet. Man behöver ju inte gå totalt överbord liksom (vilket man också får, om man har lust och inspiration!), utan pointen är ju mest att bara träffas och ha en kiva kväll tillsammans.


Inga kommentarer: