3 nov. 2012

Allhelgonastämning

Allhelgona är för mig nånting annat än halloween -det är högtidligt och vördnadsfullt, det är att besöka sin anhörigas gravar och tända ljus för dem som inte är med oss mera. Jag tycker det alltid brukar blåsa upp under allhelgonahelgen, och jag har ända sen jag var liten tänkt att det är alla själar som är ute och dansar och far omkring - men idag var det sällsamt stilla och rofullt ute.



Jag var lite trög med att ta fram telefonen/kameran då vi som vanligt cyklade till min mormors grav på Sandudden, men skymningstimmen var verkligen ovanligt stämningsfull och fin idag.

2 kommentarer:

mammaspring.com sa...

All helgona betyder samma sak för mig. Det handlar om att tänka på sina anhöriga som gått bort. Själv tände jag ett ljus för min pappa.

Linda sa...

mammaspring, precis. Extra tungt måste det vara med nån som stått en så nära, kram på dig!