31 okt. 2012

Sketnaste dagen på länge

Här ligger jag sjuk och ensam och ynklig och så tycker ödet att det ska passa på att sparka på mig ytterligare i form av det ena tråkiga telefonsamtalet efter det andra. Det första raserade en dröm jag i min enfald byggt upp här på sistone om en liten solsemester, ekonomisk lättnad och mer bostadsyta åt familjen. Sådär bara, på mindre än en halv minut. Det andra bjöd på nyheten om att en kär liten familjemedlem nu springer på grönare ängar. Vad har denna dag ytterligare i gömman för mig månntro?

Har någon nåt trevligt att berätta så är det fritt fram i kommentarsfältet - ja, välkommet och rentav önskvärt!

8 kommentarer:

Plutten sa...

Jag har inget bättre att komma med än att jag gillar din blogg (har läst länge men aldrig kommenterat förut). Krya på dig, du ska se att allt vänder till det bättre snabbare än du hinner märka! Krafter :)

Eva sa...

Stor kram at dej!
Det enda roliga jag har att berätta är att jag planerar en resa till Finland ;-)
Hoppas du kryar pa dej snabbt och allt ordnar sej!

Peppe sa...

stor kram! och i fall det handlade om ett jobb som någon annan knep så lovar jag dig att det kommer att dyka upp ett ännu bättre och ett ännu finare hus som känns ännu mer som ett hem.

Goda nyheter är att man nu får dricka glögg. Det ska du göra.

Malin sa...

Åååh, usch vad deppigt! Här är det jämntjock, inget peppande att komma med. Skickar ändå en kram!

Pia sa...

CrapShitF*ck! så får man säga i ditt läge. Vad hände med pusselbitar som bara föll på plats då man var yngre? Antagligen blev pusslet bara så mycket svårare då man fick fler bitar.. känns ju inte heller som om man har orimliga krav och dessutom har man hoppeligen ett lite klokare huvud nu. Personligen blir jag galen av allt väntande.. nästa gång, nästa gång. När är nästa gång?

Kankske du kan skratta åt att jag borstade tänderna med handtvålen i morse? Sant.

Anonym sa...

Oj nej!! Hoppas att du har haft en lite bättre dag idag. Ibland tycks alla tråkiga nyheter komma just på en och samma dag. Men allt kommer nog att ordna sej ska du få se. Jag tycker jätte mycket om din blogg, har läst den ända sen du tipsade mig om den på bloggalan för två år sedan. En stor kram av Jenni (Melvins och nuförtiden även lilla Morris mamma :)

Morzan sa...

Har inte så mycket pepp att komma med, annat än en stor kram! Och så vill jag påminna dig om att du är trevligare, smartare, starkare och snyggare än 99% av oss andra dödliga. Jag menar det, du är en fyrklöver hela du.

Linda sa...

Men vad ni är snälla. Stor kram åt er alla! Känns faktiskt bättre nu. Skitdagar både kommer, och GÅR som tur är. Jag torkade tårarna och beslöt mig för att hoppa upp i sadeln igen, som min mamma lärt mig- helt bokstavligen.