25 mars 2012

Ilskan och soff-fyllningen

Jag skulle bara dammsuga lite snabbt, och fluffa till soffkuddarna. Hade jag tänkt. Men en stund senare fann jag mig svärandes med nål och tråd på balkongen, där jag försökte peta in innehållet i vår soffa till dess rättmätiga koordinater. Har inte sett maken på usla innerkuddar, sömmarna var spruckna på otaliga ställen och fjäderjävlarna bara vällde ur.


Grannarna i våningarna under måste ha trott att
a) en måsstackare mött sin överman eller b) att det börjat snöa pånytt
då jag försökte skaka yttertyget och det singlade ner små vita dun överallt på gården.



Inte att undra på att det slunkit igenom en och annan fjäder med destination rumpan. Det lär vara normalt, har det sagts då vi frågat. Men kom igen, detta är väl ändå inte normalt? Vi har haft soffan i 3-4 år redan, men annat slitage än vanligt sittande har den inte utsatts för. Det var första gången jag öppnade den såhär, och är minst sagt arg och chockad. Vad tror ni, lönar det sig att reklamera alls? Den var ingen billig investering, och jag tycker nog en ordentlig soffa kunde förväntas hålla betydligt längre än så.

3 kommentarer:

Fru F sa...

Reklamera, ABSOLUT! Det må vara att vi lever i ett slit-o-släng-samhälle, men hej! Nå'n måtta!

AnnaK sa...

Usch, jag tycker du skall reklamera så det viner i knutarna.

Ensamma mamman sa...

Definitivt reklamera! Sånt där kan inte normalt slitage förorsaka!