1 mars 2012

Enkelt och snabbt bläckfiskrecept

Vi gick aldrig ut igår, för sen blev det lillasysters tur att vomitera* ymnigt. Med mer information än så orkar jag inte tråka ut er, så vi gräver i arkivet istället.

Dagens recept för er med små karnivorer i huset:



En variant av skrattande knackisar (ni vet, dem man skär upp i bägge ändor - underlig humor de har dedär korvarna), och jag behöver knappast skriva ut detaljer om tillvägagångssättet här heller? Serveras med ugnsfranskisar och ketchup. Aj, och eventuellt nån grön garnityr för att stilla det dåliga föräldrasamvetet.

*jag vet, det är knappast ett ord, men jag är så less på att skriva "spy", det har blivit för mycket av det goda på alla sätt nu - låt oss bli friska snart!

2 kommentarer:

Miisa sa...

Du har så rätt, det är inget ord. Däremot är vomera ett ord:)

Carita sa...

Jihuu... jätte fina bläckfiskar! Roar inte bara barn utan också en snart 50-årig tant som jag!