7 mars 2012

En dag i Borgå

Jag lät grynet sova sin dagssömn i bilen medan vi styrde mot ett soligt Borgå. Efter att jag pratat om viner och marknadsföring åt en grupp restonomstuderande på Haaga-Helia, och hon gått bananas på ballonger och uppmärksamhet av flickorna som vaktade henne under tiden, njöt vi av att långsamt vandra gata upp och gata ner i gamla stan.

Vi stannade till i så gott som varje liten bod och boutique, mest för att beundra varorna och växla några ord med dem som jobbade där. Några inköp blev det ju också, vem kan gå förbi Brunbergs utan att en lakritspåse slinker ner i kassen? Och lite ekologiskt polkagrisdoftande tvättmedel från Ihana Living... För att inte tala om den finaste leksaksbutiken jag sett, Riimikko. Och mittemot den stannade vi till för saft, kaffe och äppelpaj på Café Helmi.



Och Slottsagenturen, det var ju som att stiga in i en annan tid, parfymerat och pudrigt och prassligt.
Åh, jag är lite förtjust i Borgå. Jag måste få mera!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅh, Borgå är så fint och underbart! Brukar med jämna mellanrum åka dit, nu vill jag såklart igen. Borgå har en plats i hjärtat, för alltid./My

Anonym sa...

ÅÅh, Borgå är så fint och underbart! Brukar med jämna mellanrum åka dit, nu vill jag såklart igen. Borgå har en plats i hjärtat, för alltid./My

Basse sa...

Sen när ni bestämmer er för att flytta dit, kan vi samla ihop en koloni och göra det tillsammans.

Linda sa...

My, jag bestämde mig också för att ta en rematch riktigt snart.
Basse, jag kan komma som underhyresgäst till er, medan jag bearbetar min bättre hälft.