19 jan. 2012

Sånt som värmer

När jag kom hem idag, genomvåt om fötterna då jag plumsat runt i snön på oplogade trottoarer, och kallsvettig för att jag även haft två barn och en motstretig vagn i släptåg blev jag glad över té-proverna jag fått hemskickade från en pr-byrå.

Ett svart te, smaksatt med pistagenötter, rosenblad, färgtistel, nejlika och ingefära.

Märket är Mighty Leaf, och sorten jag provade först var Organic Persian Delight. Jag är en storkonsument av té såhär vintertid, och har provat det ena och det andra i mina dar, men inget som förutom att det smakade så gott var så vackert att se på!

Näst i tur är Chocolate Orange Truffle som åtminstone doftar ljuvligt av choklad, apelsin och vanilj - och jag tvivlar inte alls på att det smakar minst lika gott.




Jag har förresten märkt att det oftast går att dela in folk i hund- eller kattmänniskor, liksom té- eller kaffemänniskor. Jag är definitivt en hundmänniska, men när det kommer till heta drycker är jag är en sån som swings both ways. Kaffe på morgonen, flera stora muggar, och sen té på eftermiddagen. Ju längre mot kvällen det lider desto mindre koffein, från svart till grönt eller rött. Fick ni allt antecknat nu? Och hur är det med er?


EDIT: Hur fanken skriver man té egentligen? The? Thé? Te?

8 kommentarer:

Hanna sa...

Jag är lite som du. Både och. Dricker först en Stoooooor mugg te på morgonen. Sen kaffe på jobbet, typ tre koppar. På kvällen kan jag ännu dricka en liten kopp kaffe men hellre mera te. Speciellt nu vintertid dricker jag massvis med både grönt och vitt te. Och jag tror te skrivs TE.

Basse sa...

Bara kaffe, men egentligen smakar det inte efter morgonen. Te vill jag bara ha då jag är förkyld.

Anonym sa...

Jag är också som du, men dricker inte kaffe på morgonen utan två-tre stora koppar svart te med mjölk. Sen dricker jag eventuellt en kopp cappucino på eftermiddagen. Mest svart te, ibland grönt, vitt, rött eller örtte.

:) Mippe

L8 sa...

Har hund och dricker kaffe på morgonen, gärna te på kvällen :) Och det där med stavningen: te

Anonym sa...

Har hund, glömde jag skriva. Och jo: te!

Mippe :)

Linda sa...

Tack, det var intressant att läsa hur ni tänker, både gällande djur och drycker!

Jessica sa...

Gillar hundar och té :) Tycker inte ens om kaffe :O

pia sa...

Gillar både hundar och katter, men vi har bara en hund och igen katt. Var det endast upp till mig skulle det finnas en katt också. Sen med kaffe och té är jag lite som du, kaffe på morgonen och te på eftermiddagen/ kvällen.