23 sep. 2011

Dags för fredagstipset go´vänner!

Jag tänkte egentligen skriva om Regolo, men så kom en gnagande misstanke om att jag nämnt det förut. Jag verkar gå i cycler gällande mina vinpreferenser - igår tog jag ett glas av Regolon ifråga, liksom i början av oktober förra året. Det smakade lika bra som sist, men jag vill inte upprepa mig själv, och tipsar er därmed istället om ett vin jag skrivit om i sommarnumret av Papper - Llai Llai Pinot Noir.



Llai Llai kommer från Bio Bio i Chile, och jag medger att det låter som nånting Teletubbiesarna kunde dricka. Men förutom att flaskan är snyggt designad så är även innehållet högklassigt, särskilt med tanke på priset på 10 euro. Smaken är lätt, med subtila toner av tranbär och körsbär. Lång och behagligt mjuk eftersmak, som sköljer ner lite grillad lax med finess.

Förresten, Jojje gillar också!

Inga kommentarer: