22 aug. 2011

Restaurangdagen

Jag tycker det är ett så fantastiskt koncept - att vem som helst får öppna en liten restaurang på sin bakgård eller i sitt vardagsrum för en dag! Igår var utbudet ännu större än förra gången, och trots att vi spetsat in oss på Mary and Josephs´s i Vallgård flera veckor i förväg så lyckades vi ändå bli utan, så populärt var det. Och när t.o.m. vår b-plan, ett hamburgerhak här på ön, havererade så fanns det ingen annan lösning än pizza i den egna soffan.


Kön ringlade långa vägar ut på gatan, och när vi hörde ryktas om att
råvarorna höll på att ta slut, den ena efter den andra, så gav vi upp.
Jag ser för övrigt märkligt glad ut trots skrikig maskunge i famnen.

2 kommentarer:

Fager Dam sa...

Jag försökte satsa på sushi i sibeliusparken men såg aldrig nån. Skulle öppna kl 14. Jag var där redan lite före två, och när klockan blev 14 och ingen fanns som serverade nånting men en massa mänskor redan stod och väntade så for jag bara hem.

Linda sa...

Kanske sushin blev så god att de åt allt själva? Jag leker lite med tanken om att joina nästa gång, men fegar antagligen ur när det kommer till kritan!