22 aug. 2011

Karriärscoachen

Vi satt i bilen och plötsligt får jag en fråga från baksätet om huruvida vi nångång kommer att flytta till Kina.

- Njää, det tror jag nog inte. Vi kan ju inte kinesiska, så det skulle kanske bli lite svårt att hitta nåt jobb där? svarar jag.

- Jamen jag tänkte att ni kanske kunde öppna en kinesisk restaurang där?

Jag vet inte, med tanke på att min kinesiska kokkonst sträcker sig till en burk Uncle Ben´s Sweet and Sour med ris och kyckling så tror jag på nåt sätt att lokalbefolkningen har ett litet försprång på oss.


2 kommentarer:

hemmahannah.papper.fi sa...

Haha, fast samma slemsås serveras ju även på restaurangerna så det kanske inte är så noga. Om inte annat kan du ju alltid slänga med lite hund för trovärdighetens skull. (Eller är det i Kina dom äter hund?)

Linda sa...

Ja vi har ju en söt liten vovve en halv trappa ner, som säkert är mjuk och mör. Fast jag misstänker att matten inte vill vakta vårt barn mer efter det, så bäst jag låter bli.