17 juli 2011

Klämmer in ett tips här ännu

Tunnsått med vintips här på sistone, muttrar ni. Förlåt så mycket, här har ni ett på momangen, svarar jag då givetvis.



Crasto Douro är en helt ny portugis som heter duga. Lossnar från butikshyllan för under 13 euro, och påstås smaka bra till alla sorters grillat kött, såväl nöt som gris. I smakväg skulle jag beskriva den som generös med stram frukt och balanserad syra, och en fin, dröjande eftersmak. Själv avnjöt jag ett glas i den regniga fredagsskvällen efter att barnen somnat, tillsammans med ett par yllesockor, en bok och en skål chips.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Hur mår din chili förresten? Har den några blommor elelr t.om frukter redan?

Linda sa...

Oj oj, jag vet inte hur jag ska säga det här nu Hanna. Måste kanske återkomma med ett bildinlägg. Vi gör vad vi kan för den stackars chilin, om jag säger så.

Hanna sa...

Nej nej, min lilla bebichili... Tips: Klipp bort alla blad som torkar i kanterna, det kommer nya blad istället! Har den blommor? Har den chilifrukter?