28 apr. 2011

Tre tips

Det efterlystes visst tips på skumppa, här kommer några av mina favoriter i all korthet:

Codorníu Clásico Seco, 9 e
Förmånlig, torr, medelsyrlig och balanserad spansk cava - perfekt till aperitif och till skaldjur (dumppa den där gamla freixeneten nu ren!)

Asti Gancia, 10 e
Söt smak av mogna päron och russin, men tillräckligt med syra för att den ska slippa kännas sliskig - gott till söta kakor och frukt, kom bara ihåg att servera avkylt.

Bollinger Special Cuvée, 50 e
Min favoritchampagne - otroligt äpplig och pigg, med fina brödtoner och mjuk syra.
Funkkar med allt och ensam, alltid rätt helt enkelt!

Såhäääär mycket gillar jag Bollinger

4 kommentarer:

Maria sa...

Mmmm....Bollingeerrr... nu kom jag hem med den senaste halpischampagnen. Få se hurudan den är!

Helena S sa...

Snyggis!

Anna sa...

Är det där du? Var är bilden tagen?

Linda sa...

Maria, vilken är det? Återkom gärna med recension!

Helena, puss!

Anna, jo, visst är det jag. Jag var lite "dolled up" för förhandsvisningen av Bond-leffan Quantum of Solace och festen efteråt. Bilden är tagen på Macu.