19 apr. 2011

Återfunnen

Jag har hela veckoslutet gått omkring med ett litet frö av ångest i magen. Min förlovningsring var nämligen MIA, och jag kunde inte för mitt liv förstå vart den tagit vägen. I vilket skede går man till sin blivande man och medger att man tappat ringen? Hur länge är det rimligt att vänta på att den ska dyka upp av sig själv? Ungefär två minuter efter att jag bekännt mitt oförlåtliga slarv för sambon kom jag ihåg att den blivit i bastun i fredags.



Nu sitter den där den ska igen, och väntar på att få en kaveri med lite mer bling till sommaren.

3 kommentarer:

skrutte sa...

usch, jag har två gånger haft en sån där panik... inte skoj alls.

Linda sa...

Men du hittade den sen då eller? Usch, måste väl börja spara ihop en smygbuffert för att kunna snabbt köpa en likadan ifall den verkligen tappas nångång! :)

Mimmi sa...

Min kära pirunnyrkki är POW hos guldsmeden, som jag inte kommer helt överens med för tillfället. Det känns också verkligt skit. Sku gärna få hem den fast den troligtvis är död redan.