18 mars 2011

Svarta svanar

Igår gick jag på bio med Johanna och såg på den kusligt vackra Black Swan. Alltså, fast danskritiker har höjt sina röster över att Natalie Portman inte är nån riktig ballerina, så måste jag säga att hon nog övertygade mig. Filmen var ju dessutom vacker på så många plan - förutom dansen så var både musik, kostym och make-up väldigt snygga, för att inte tala om skådesspelarna (Portman, Mila Kunis och Winona Ryder bland andra).



Skrämmande var den också, jag vet inte hur många gånger vi hoppade till och grabbade tag i armstöden. Ändå var inte de fysiska skrämselmomenten de värsta, utan den psykologiska effekten som Ninas nervsammanbrott får också på åskådaren satt kvar hela bussresan hem. Undrar just hur skärrad man varit utan det där vinglaset på Nolla efteråt?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag såg den också under veckan och fortfarande går jag och tänker på filmen. Den lyckades verkligen fängsla en. Mycket vacker och mycket skrämmande.

Sanna sa...

Denna film har jag också planerat att gå och se med en kompis.
Roligt att höra vad du tyckte om filmen!
Trevligt veckoslut!
Kram,Sanna

Johanna sa...

Tusen tack för biosällskapet! Vi gör det igen :)
Trevligt veckoslut! .Jo

NAJA sa...

Stort tack för igår! :)
Jag tror det här är en film man helst ska se på bio, ska definitivt gå inom kort.

Linda sa...

Tessa, jag har också haft svårt att släppa den fast det redan är några dagar sedan!

Sanna, det ska du göra - och håll hårt i poppisarna!

Johanna, du kan räkna med mig! Vad ska vi se till näst då?

Naja, tack själv, vi var inget pjåkigt team, trots vinet! :)