22 mars 2011

Shopstopp

Linn skriver om köpstopp på sin blogg. Jag är ingen storshoppare, på gränsen till snåljåp*, så jag är inte sen att haka på. April och maj är det som gäller till att börja med - inga kläder, väskor eller skor får inhandlas, utan behövs det nåt är det garderobsdjupdykning som blir aktuellt. Peppe länkar till en intressant artikel, och citerar den:

I dag förbrukas enligt Naturskyddsföreningen 40 procent mer kläder och textilier än för nio år sedan, i kilo handlar det om 15–20 kilo per person. När BBC undersökte britternas klädvanor upptäckte de att plagg bara bärs i genomsnitt sex gånger.



*vilket ju passar mer än väl när man lever på vårdpenning

2 kommentarer:

Peppe sa...

Ja hurra och kiva att du är med!

Nagu-Hanna sa...

Oj vitsi detdär skulle vara bra! Nu är kruxet bara det att jag ska åka till USA på en arbetsresa i månadsskiftet april-maj, och har ställt in mig på att storshoppa årsbehovet av kläder där. De senaste två-tre åren har jag haft en resa/år (som riktat sig över potten) och då har jag storhandlat bl.a. jeans därifrån (det är helt hopplöst för mig att hitta jeans som sitter rätt här! Har jag en onormal europeisk kropp eller?). OCh mellan resorna har jag faktiskt hållit mig riktigt bra från onödigt shoppande! Hmm, kanske jag borde ta en egen kampanj efter resan?