10 mars 2011

Plan B

Kvällens high: Att få gå några timmar ensam på stan

Kvällens low: Att komma tomhänt hem i snöyran. Det var ju meningen att jag skulle hitta nånting snyggt att ha på mig imorgon, men allt är så sabla fult i butikerna just nu - bara slattrig trikå som blir noppig efter en tvätt, billig polyester som ser, ja, billig ut. Ingenting sitter snyggt, och jag bara vägrar tro att det är min kropp det är fel på, utan det måste ju vara kläderna. Nå, jag får gräva i garderoben efter nånting gammalt, och istället unna mig ett glas vin extra. Kan man inte vara snygg får man kompensera genom att vara glad liksom.

4 kommentarer:

Helena S sa...

Snygg profilbild! Det är absolut inte dig det är fel på! Har också märkt att kvaliteten på kläderna har sjunkit!

Sanna sa...

Du sparade ju pengar i alla fall.. :) Tycker annars att Vila har mycket fint just nu och det är ju inte helt superdyrt där. Väntar på Kappahls Vintage stories-kollektion. Brukar inte annars hansla där så ofta, men just vintage stories har fast vissa fina plagg.
Ha en skön helg!
P.s. Snälla tipsa mig om ett bra vittvin (dricker mest rött).
Kram,S

hakuna sa...

Jättebra motto! Fnissar åt din sista mening!

Linda sa...

Helena, tack, tyckte det var dags att byta. Det är så konstigt, för jag kollade inte ens på prislapparna, som jag brukar, utan hade bestämt att om jag hittar nåt fint så köper jag det. Men nix, nada.

Sanna, jo, iofs gör det inget. Sparade ju både pengar och miljön där.

Hakuna, och ikväll är det jag som fnissar! :)