19 mars 2011

Hemingways röda

Tipset då, vart blev vintipset? Nåmen lugn i snöstormen, veckoslutet är inte över än:



Paternina Banda Azul Crianza för en knapp tia - dvs mycket rioja för pengarna. Väldigt prisvärt, och väldigt gott. Det här har slunkit ner i min uppköpskasse otaliga gånger under de senaste åren - och då är jag en sån som sällan köper samma vin flera gånger. Smaken är medelfyllig, varm och lite kryddig, med inslag av fikon och körsbär. Ryktet säger förresten att just Paterninas Banda Azul var en av Hemingways stora favoriter - hans kvinnosyn delar jag kanske inte, men han kunde sina viner. Och ja, den har hängt med en tid som jag sade.

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag vet det där vinet, det är jättegott - har du skrivit om det tidigare?

Linda sa...

Inte här på bloggen tror jag, men antagligen i Papper nångång. Kiva att du också diggar!