3 jan. 2011

Inte helt hjälplös

Jag har ju nämnt kaffenazin jag delar säng med? Vanligtvis är jag lite nervös att operera det ömtåliga italienska kaffemaskineriet i hans sällskap och föredrar den lobotomisäkra pressopannan, men är det pannmalda kaffet slut, jag är ensam hemma och grymt kaffesugen - så klarar jag nog av att svänga ihop en riktigt god latte på egen hand.



EDIT: Och ja, jag malde bönorna, stampade kaffet snyggt och blankt, steamade mjölken med rätt lutningsvinkel OCH putsade munstycket direkt efter och tömde portofiltret och allt annat man bör enligt konstens alla tusen regler.

2 kommentarer:

Lilla Mia sa...

Våra män delar tydligen samma passion, det är knappt jag vågar röra den heliga maskinen när han är hemma. Men är jag ensamt så klarar jag nog av det galant. Eller det blir bra för mig, jag är säker på att han skulle ha någåt att anmärka på. :)

Linda sa...

Ja, inte skulle jag ha velat bjuda honom på dendär latten, men åt mig dög den fint. Att man kan vara så anal på nånting.