3 jan. 2011

Belöningen

Satt på ett möte tidigare idag där hjärtat bultade i bröstet, jag var kallsvettig om händerna och röd i ansiktet, ville fräsa mängder av fula ord och stiga upp och lämna rummet ett antal gånger. Men jag höll min cool och förblev så saklig jag kunde. Som belöning fick jag äta lammkruka på Antiokia* och skölja ner det med en flaska Raimat i trevligt sällskap.**



*av de hundra gånger jag varit där tror jag mig ha ätit lammkruka cirka 99 gånger.

** det fanns andra vuxna i sällskapet, jag hade som av en olycklig slump bänkat mig mellan dessa två små apor

2 kommentarer:

Sonja sa...

Det är nåt fel på oss, jag finner mig också allt som oftast just placerad på liknande plats. Vad var det för möte för övrigt?

Linda sa...

Ja, tänk hur det råkar sig, de håller visst på att ta över stan det där lilla apsläktet! Äsch, mötet vill jag helst glömma bara.