17 okt. 2010

Ännu en

Läste just klart även denhär boken:



Med uppenbar känsla för stil, av Stephan Mendel-Enk. Det tog ett tag innan jag förstod vad den handlade om, och efter att jag undrande segat mig igenom det första kapitlet som handlar om fotboll och huliganer (och smått ifrågasatt varför i världen Peppe lånat ut boken åt mig) gick det upp för mig. Det handlar om manlighet, om hur mannen har en priviligierad ställning i samhället och hur han fått den. Som tur är fortsätter det med lite intressantare vinklar än fotisvärlden, och tex tyckte jag att inblicken i dagisens roll i uppfostran gällande små flickor och små pojkar var intressant läsning. Nånting som förresten tas upp på Gammas lunchseminarium snart!

2 kommentarer:

Peppe sa...

Sorry, jag borde ha varnat dig för det hemskt tråkiga första kapitlet. KLudos för att du ändå litade på mig och orkade igenom det. Alla gör sannerligen inte det.

Linda sa...

Såklart jag litar, du är ju böckernas ring leader!