24 aug. 2010

Magkänslor

Igårkväll träffade jag min gamla vän M, och vi updejta varann om allt som hänt sen vi sist sågs, nya lägenheter, förlovningar och bebisar. Blev både förvånad och samtidigt ganska imponerad och inspirerad - hon och hennes sambo lärde känna varann ganska nyligen, och planerar nu vinterbröllop som bäst. Jag beundrar deras förmåga att lita till sitt hjärta och göra det som känns bäst. Även om jag själv hör till dem som lätt fegar ur, väger fram och tillbaka, och tar saker och ting i sakta mak så har jag märkt att det oftast inte blir helt fel att bara följa sin magkänsla.

4 kommentarer:

Linn Jung sa...

För i slutändan är det väl oftast den där första spontana magkänslan som blir gällande, oberoende hur länge man väljer att vela, tveka, tvivla och älta. Oftast väljer man man ändå det som man tänkte allra först. I alla fall jag. Ähh, jag måste våga bli turbospontan.

Peppe sa...

Jag håller helt med Linn. magkänslan är helt oslagbar, har aldrig svikit mej.

Peppe sa...

Ja, och tack för sällskapet! Ni är galet söta!

Linda sa...

Ja, visst är det ju så! Och Peppe, tack själva! Ni är närsomhelst välkomna hit ti ön också.