6 maj 2010

Händig kvinna reder sig själv

...för kolla hur vår närbutiks brödhyllor gapar tomma just nu, och scrolla sen neråt några inlägg för att återigen beundra mina fina semlor:



Jag tycker, som en äkta Martha minsann (jag ska ändå klargöra att jag INTE är en Martha, nej), att det egentligen är en ganska bra wake-up call med livsmedelsstrejken. Man kan bra gräva i skåpet efter lite mjöl och torrjäst och sen googla fram nåt lämpligt recept på nätet, det är inte stjärnfysik det är fråga om. Och samma gäller vappens hysteri kring färdig potatissallad och korvar (som egentligen borde klassas som bröd för de innehåller mera mjöl och gojs än kött) - blä! Skala lite potis, klipp upp lite gräslök och fixa en god vitlöksmajonnäs själv, rör ihop och voilà. Mycket delikatare och garanterat mycket hälsosammare. Och tex Helsingin Makkaratehdas gör tusen gånger aptitligare wurstar än hååkåå och atria, jag lovar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du borde definitivt bli martha! :)
h. en redan frälst

Linda sa...

Jag har goda förutsättningar tror jag, men väntar nog några år ännu med att joina. Kan inte samla alltför många vuxenpoäng på en gång, förstår du.