6 maj 2010

Dagens high och low

Dagens low hände genast på morgonen då min kollega K ringer från jobbet och ber mig hjälpa med x antal grejer, ta kontakt med den och den och skicka det och det materialet hit och dit. Jag lyssnar förundrat en stund och påminner honom sen om att jag varit på moderskapsledigt i en dryg månad redan, och på två veckors sjukledigt före det. Han tystnar, harklar sig, och säger "ok, vi får ta och höras om några månader sen istället då". Try next year hördu, eller därpå följande muttrar jag i mitt stilla sinne. Jag menar, det är ju visserligen trevligt att vara saknad och behövd, men det här kan man ju lätt få till att han inte ens märkt att jag lämnat vårt trevliga kontorslandskap.

Dagens high utspelade sig på busshållplatsen, där en okänd tjej står och sneglar på mig en stund, och sedan tydligen samlar mod till sig och kommer fram och frågar var jag skaffat den där ursnygga väskan - hon har tydligen sökt efter en sån jättelänge, och bara måste fråga! Sånt blir man ju glad av, jej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm, mystiska kollegor du har. Inte kunde man ju då ha ursäktat sej då man gjort en sån tabbe utan bara ok, vi hörs om nåra månader... fy!! /pella

Peppe sa...

Jag önskar att jag också var cool nog att fråga folk var de köpt sina fina grejer.

Linda sa...

Pella: jo, man undrar ju ibland.

Peppe: jag vet, jag tror minsann jag ska ta mod till mig och göra det nästa gång. Det är ju inte bort från nån, tvärtom, alla blir glada!